Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ - ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μαρία Ρεπούση
Βουλευτής Α΄Πειραιά & Νήσων
14-10-2013

Δελτίο Τύπου


Θέμα:  «Αεροδρόμιο Κυθήρων»

Δημοσιεύματα στον ημερήσιο τύπο φέρουν το αεροδρόμιο των Κυθήρων ανάμεσα στα 22 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που ενδέχεται να κλείσουν. Θεωρούμε πως, αν ισχύσει αυτή η απόφαση, θα πλήξει ανεπανόρθωτα το νησί των Κυθήρων  η οικονομία του οποίου στηρίζεται κατά κύριο λόγω στον τουρισμό.
Το νησί των Κυθήρων απέχει 108 ναυτικά μίλια από το λιμάνι του Πειραιά και  από την Αθήνα οδικώς πάνω από 300 χιλ. Το γεγονός αυτό καθιστά το τοπικό αεροδρόμιο σημαντικό παράγοντα για τη διακίνηση  των επιβατών, όχι μόνο από περιοχές με τις οποίες δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση, όπως τα Επτάνησα και η Κρήτη, αλλά και στην επικοινωνία του με τον έξω κόσμο. Η φετινή αύξηση του αριθμού των τουριστών στο νησί οφείλεται άλλωστε σε μεγάλο βαθμό στην ύπαρξη του τοπικού αεροδρομίου. Είναι ανάγκη μάλιστα να προχωρήσει άμεσα η υλοποίηση του έργου της επέκτασης του διαδρόμου του αεροδρομίου του νησιού και να εξεταστεί η δυνατότητα αεροπορικής σύνδεσης του και με τη Θεσσαλονίκη για εμπορικούς-τουριστικούς σκοπούς.



Μαρία Ρεπούση
14-10-2013
15-10-2013

Ερώτηση

Προς Toν Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
      
 Θέμα:  «Αεροπορική σύνδεση Θεσσαλονίκης –Κυθήρων»  

Κύριε Υπουργέ,

Η αεροπορική σύνδεση μεταξύ της Θεσσαλονίκης και του νησιού των Κυθήρων μετά από 5 χρόνια συνεχούς λειτουργίας της τους θερινούς μήνες διεκόπη τα τελευταία δύο χρόνια λόγω  της οικονομικής κρίσης και των συνακόλουθων περικοπών στην επιδότηση αεροπορικών συνδέσεων. 
Η  απόσταση από  την συμπρωτεύουσα έως  τα  Κύθηρα  υπολογίζεται σε 862 χιλ ή 9 ώρες  ταξιδιού, καθιστώντας το νησί απαγορευτικό προορισμό για  τους υποψηφίους  επισκέπτες οδικώς, όταν  η αεροπορική  σύνδεση απέχει  μόλις 50 λεπτά & το  ¼ του κόστους της οδικής μετάβασης. Η επανένταξη    της αεροπορικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Κύθηρα διασφαλίζει τις ανάγκες επαρκούς εξυπηρέτησης  των κατοίκων και είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του νησιού με  την Βόρεια Ελλάδα.
Επιπρόσθετα, με τα άρθρα 16, 17 & 18 του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΚ) αρ. 1008/2008 για την εκμετάλλευση τακτικών αεροπορικών γραμμών, έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας στο εσωτερικό της Ελλάδος σε 28 αεροπορικές  γραμμές. Διασφαλίζεται έτσι  με  συγκεκριμένα  δρομολόγια η ελαχίστη εξυπηρέτηση των γραμμών που πληρούν καθορισμένα κριτήρια, όπως η τακτικότητα, η συγκεκριμένη ανώτατη τιμολόγηση  ή  ελαχίστη μεταφορική  ικανότητα, τα οποία o αερομεταφορέας δεν επρόκειτο να αναλάβει με αποκλειστικό κριτήριο το  εμπορικό του συμφέρον.

 Βάσει τω παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
  • Σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να ενταχθεί στο καθεστώς υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας αεροπορικής εκμετάλλευσης η γραμμή Κυθήρων-Θεσσαλονίκης;

Η ερωτώσα βουλευτής
Μαρία Ρεπούση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου