Πέμπτη 3 Αυγούστου 2017

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ - ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ & ΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ ΣΤΗΝ... ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ! 2.8.2017

Αρ.Πρωτ.7784/02-08-2017
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Μια πρωτοφανή στα χρονικά και συνάμα δύσκολη κατάσταση βιώνουν την καλοκαιρινή περίοδο που διανύουμε τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα. Από τις αρχές Μαΐου μέχρι και σήμερα, δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με τον Πειραιά, την Κρήτη, το Γύθειο και την Καλαμάτα, αφού μετά τον ετήσιο προγραμματισμένο δεξαμενισμό του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» και την πραγματοποίηση ενός και μόνο δρομολογίου, παρουσίασε ανεπανόρθωτη μηχανική βλάβη και επί της ουσίας παροπλίστηκε στον Πειραιά, αφήνοντας ορφανές την ακτοπλοϊκές γραμμές που εξυπηρετούσε.
Τα νησιά εξυπηρετούνται από το πλοίο «Πορφυρούσα» που συνδέει τα δύο νησιά με τη Νεάπολη, όμως, χωρίς το «Κορνάρος» έχει χαθεί η διοικητική και η εμπορική σύνδεση με τον Πειραιά (καθώς τα Κύθηρα υπάγονται στην περιφέρειά του) και ένα μεγάλο μέρος του εσωτερικού τουρισμού κυρίως από Κρήτη και από Γύθειο.
Ύστερα από συνεχή δελτία τύπου της εταιρίας ΛΑΝΕ, τα οποία δεν προσέφεραν τίποτε άλλο πέρα από τη μετάθεση του προβλήματος, αυτή τελικά με μεγάλη καθυστέρηση κηρύχθηκε έκπτωτη στις 17/07/2017 με απόφαση του υφυπουργού Ναυτιλίας.
Ακολούθησε προκήρυξη νέου διαγωνισμού από το ΥΝΑ με τους ίδιους όρους της προηγούμενης σύμβασης, ο οποίος όμως, εξαιτίας αυτών ακριβώς των όρων, απέβη άκαρπος την 25/07/2017, δίχως να υπάρξει κατάθεση προσφοράς από οποιαδήποτε εταιρία. Ειδικότερα, η απαίτηση για μεγάλο αριθμό κλινών και συγκεκριμένου μήκους πλοίου αποτέλεσε τη μεγαλύτερη τροχοπέδη για τις ενδιαφερόμενες εταιρίες, αφού τα πλοία που πληρούσαν όλους τους όρους του διαγωνισμού είναι ελάχιστα, και ήδη δρομολογημένα σε άλλες γραμμές.
Εντός των επομένων ημερών θα συνεδριάσει εκτάκτως το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), το οποίο πρέπει να λάβει απόφαση για τροποποίηση των δρομολογιακών γραμμών, ενώ θα ακολουθήσει απευθείας ανάθεση εκτέλεσης πλόων μέχρι τη λήξη της δρομολογιακής περιόδου (31/10).
Σε επιστολή του δημάρχου Κυθήρων, Ευστράτιου Χαρχαλάκη, προς τον υφυπουργό Ναυτιλίας, Νεκτάριο Σαντορινιό, τονίζεται: «Για πρώτη φορά στη θερινή περίοδο, το νησί μας βιώνει ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα. Θεωρούμε ότι ο διαχωρισμός των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας σε επίπεδο διακήρυξης και σύμβασης είναι πλέον απαραίτητος όσο ποτέ, αφενός για την αποφυγή μονοπωλιακών καταστάσεων (τα αποτελέσματα των οποίων βιώνουμε), αφετέρου για την ενίσχυση του ανταγωνισμού και την υπηρέτηση της τοπικής ανάπτυξης, που με την παρούσα διάρθρωση των γραμμών δεν υπηρετείται.
Προτείνουμε τη δημιουργία τριών ακτοπλοϊκών γραμμών με αντίστοιχη διακήρυξη τριών συμβάσεων, για τη σύνδεση Πειραιά – Κυθήρων – Αντικυθήρων, Καλαμάτας – Γυθείου – Κυθήρων – Αντικυθήρων – Κισσάμου, Νεάπολης – Κυθήρων – Αντικυθήρων.
Κατά την άποψή μας πρέπει να υποστηριχθούν οι πολυετείς συμβάσεις με τις ανάδοχες εταιρείες, προκειμένου να υπάρχει σταθερότητα δρομολογίων που αποτελεί τη σημαντικότερη προϋπόθεση για την τοπική ανάπτυξη.
Με τις ανωτέρω προτάσεις εκτιμούμε ότι τα νησιά μας θα εξυπηρετούνται πολύ καλύτερα σε σύγκριση με το σήμερα, ενώ εξοικονομούνται και σημαντικά ποσά για το Δημόσιο».
Έντονη ήταν η αντίδραση και από την Κρήτη, με το δήμαρχο Κισσάμου, Θοδωρή Σταθάκη, να ζητά την άμεση αντικατάσταση του πλοίου, ενώ από το δημοτικό συμβούλιο της Καλαμάτας κατετέθη ψήφισμα προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ζητώντας την άμεση αντικατάσταση του πλοίου με νέο.
Γίνεται λοιπόν κατανοητό, πως το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών πρέπει να αποφασίσει την τροποποίηση των απαρχαιωμένων όρων της διακήρυξης, όπως επίσης και το διαχωρισμό των γραμμών σε τρεις σύμφωνα με τις προτάσεις του Δήμου Κυθήρων, ώστε επιτέλους να λάβει τέλος η χρονίζουσα ταλαιπωρία των Κυθηρίων και Αντικυθηρίων, και να αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό αγαθό των νησιωτών, αυτό της συγκοινωνίας.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Θα μεριμνήσετε ώστε να υπάρξει άμεσα λύση στο πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Κυθήρων και των Αντικυθήρων;
2. Προτίθεστε να προβείτε σε τροποποίηση των όρων της διακήρυξης του διαγωνισμού, ώστε να μπορέσουν να συμμετάσχουν σε αυτό περισσότερες εταιρίες;
3. Θα υπάρξει διαχωρισμός των γραμμών με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των δύο νησιών;
4. Υπάρχει η πολιτική βούληση ώστε ο διαγωνισμός που θα προκηρυχθεί για τη νέα δρομολογιακή περίοδο μετά τις 31/10, να αφορά πολυετείς συμβάσεις;

Ο ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου