Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017

''ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ'' ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ 10 -13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ

Μετά την επιτυχημένη πρώτη φάση της συνεργασίας του Δήμου Κυθήρων με τον Διεθνή μη κερδοσκοπικό Οργανισμό ''Global Water Partnership-Mediterranean", που απέφερε τρεις μεγάλες δεξαμενές νερού, δύο στα Κύθηρα και μία στα Αντικύθηρα (χρηματοδοτήθηκαν από το Ίδρυμα της Coca - Cola) και μετά την ενημερωτική εκδήλωση που έλαβε χώρα στα Κύθηρα σχετικά με την ορθολογική χρήση του νερού στις 22 Σεπτεμβρίου, περνάμε στην επόμενη φάση που είχε προαναγγελθεί και περιλαμβάνει εκπαιδευτικά προγράμματα στα σχολεία του νησιού.
Συγκεκριμένα, καταρτισμένη ομάδα από το Μεσογειακό Γραφείο Πληροφόρησης (MIO-ECSDE) / δίκτυο MEdIES συνεργαζόμενο με την GWP-Med, θα βρεθεί στα Κύθηρα από τις 10 έως τις 13 Δεκεμβρίου 2017 και θα παρουσιάσει στα σχολεία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: ''Το Δώρο της Βροχής στην Πόλη''.

Η ομάδα θα επισκεφτεί στις 11 Δεκεμβρίου το Γυμνάσιο και το ΓΕΛ των Κυθήρων
και στις 12 & 13 Δεκεμβρίου τα Δημοτικά Σχολεία Ποταμού και Καρβουνάδων/Χώρας.






Περιεχόμενα εκπαιδευτικού προγράμματος (επίσκεψης) «Το δώρο της βροχής στην Πόλη»

Σκοπός - Στόχοι
Γενικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών και η υιοθέτηση υπεύθυνης στάσης απέναντι στο περιβάλλον και ειδικότερα απέναντι στο νερό, τον πολύτιμο αυτό φυσικό πόρο, που απειλείται εξαιτίας της μη ορθολογικής χρήσης. Ειδικότεροι στόχοι, είναι οι μαθητές:
-Να ανακαλύψουν τον κύκλο του νερού αλλά και το πώς αυτός εκδηλώνεται στον αστικό χώρο. 
-Να συσχετίσουν τις περιβαλλοντικές απειλές της πόλης τους με τον κύκλο του νερού.
-Να διερευνήσουν ένα σύγχρονο σύστημα συλλογής του βρόχινου νερού.
-Να ενημερωθούν σχετικά με το γκρίζο νερό και τις δυνατότητες της επαναχρησιμοποίησής του.
-Να πειραματιστούν με την διαπερατότητα διάφορων υλικών στο νερό.
-Να αποκτήσουν υπεύθυνη στάση απέναντι στη χρήση του νερού.

Ομάδα-στόχος
Μαθητές τάξεων Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού και μαθητές Α΄ και Β΄ Γυμνασίου.
Σημείωση: Το πρόγραμμα υλοποιείται και σε μικρότερους και μεγαλύτερους μαθητές με σχετικές προσαρμογές.

Αριθμός συμμετεχόντων
Η δράση έχει σχεδιαστεί για εφαρμογή σε επίπεδο σχολικής τάξης (~25 μαθητές), λόγω της μαιευτικής μεθόδου και των βιωματικών και ομαδικών δραστηριοτήτων που περιλαμβάνει. Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων για ικανοποιητική εφαρμογή είναι 35 μαθητές.

Διάρκεια
90΄ (δύο σχολικές ώρες).

Δραστηριότητες
Α. ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟΣ ΙΔΕΩΝ 
Β. Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Γ. ΣΥΝΝΕΦΑ – ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Δ. ΠΏΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΒΡΟΧΙΝΟΥ ΝΕΡΟΥ; 
Ε. Η ΣΤΕΡΝΑ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΣΤ. Η ΣΤΕΡΝΑ (ή ΔΕΞΑΜΕΝΗ) ΣΗΜΕΡΑ
Ζ. ΟΙ ΣΤΕΡΝΕΣ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Η. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΓΚΡΙΖΟ ΝΕΡΟ; (σε Γυμνάσιο/Λύκειο)
Θ. ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΚΡΙΖΟΥ ΝΕΡΟΥ; (σε Γυμνάσιο/Λύκειο)
Ι.  ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ – ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Ρεπορτάζ - επιμέλεια: Παναγιώτης Μπαχτής - TSIRIGO FM 105,6
Πηγή: Global Water Partnership-Mediterranean
Φωτογραφίες αρχείου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου